Rädda dagen med rätt it-support

21 april 2021
patrick pettersson

Det är ofta så att när du behöver din dator mer än någonsin så är det då den behagar sparka bakut. Eller så stänger ett program ner sig och är omöjligt att öppna igen. Det kan även vara så att du helt enkelt inte får ihop en koppling mellan mejlen i din dator och i din telefon. Eller något annat bekymmer som kan vara återkommande, nytt eller akut.

Då är det tur att det finns en bra it-support, som exempelvis https://www.cirbit.com/, på ditt företag. Någon som det bara är att lyfta luren och ringa till när allt går helt snett gällande it. En lugn röst som guidar dig rätt och som är van vid att få panikslagna samtal när kunderna tror att hela datorn har raderat sig själv. Eller något annat som skapar fullkomlig panik.   

 

Skapa ett avtal

Som företag är det viktigt att ha en bra it-support som man kan hänvisa sin personal till. Det är något som alltid ska finnas så att personalen kan fortsätta sitt arbete så snabbt som möjligt. Och att det dessutom är någon som känner till företagets system, så att det snabbt kommer lösningar på problemen. Genom att använda dig av samma företag till support som till it-lösningar så får du någon som känner till ditt upplägg in i minsta detalj. Det kan även underlätta om du har något som kan bli bättre, eftersom din support i så fall kan ge dig tips på hur du kan förbättra dina system.  

Knep och knåp

Ibland händer det att något kan gå så pass snett att det till och med kan vara svårt för den som sitter som it-support att lösa. Då brukar det alltid finnas någon senior inom supporten som kanske har kunskapen för att hjälpa till. Det är en trygghet för både dig som kund och supportens personal. 

Fler nyheter